داستان - شعر- رومان

Monday, April 14, 2008

نمایش واقعی

بیشتر مردم وقت خود را صرف دیدن نمایش مجازی تلوزیون یا پرده سینما مینمایند ولی بنده عقیده دارم زندگی روزمره ما خود یک نمایش واقعی است

در پارک روی صندلی نشته بودم ودر حال دیدن یک نمایش واقعی بودم . دختر بچه ای 9 ساله با روسری آبیش و بسته ای از آدامس که در دست داشت، از پله های پارک پایین آمد . به آدامس فروشی گماشته شده بود . اولین مشتریش جوان 18 ساله ای بود که با تیپ رپیش ، با موبایلش حرف میزد . او با دوست دخترش قرار ملاقات داشت .

دخترک: سلام ، یک آدامس از من میخری ، گرون نیست ، قیمت آن از یک اس ام اس و یک دقیقه تلفن حرف زدن کمتر است .آدامس من 1 سنت قیمت دارد

جوان به دوست دخترش با موبایل گفت: عزیزم یه لحظه صبر کن و بعد رو به دخترک کرد و گفت: برو ، برو کفه گدایتو یه جایی دیگه پهن کن ،مگه کوری دارم آدامس میجوم ، حداقل اگه گل میفروختی یه شاخه گل ازت میخریدم چون ربع ساعت دیگه وقت ملاقات دارم . حالا هم مزاحم نشو .....

دخترک با این حرف دلش شکست ولی ناامید نشد از این تیپ افراد هر روز در پارک میدید . دست خودش هم داغ کرده بود تا دیگه از این افراد درخواست خرید نکنه ولی نمیدونم چرا نمیتونست. یه حس بهش میگفت آنها آدامس رو میخرند!

دومین مشتری دخترک ،یه پیرمرد 70 ساله بود . او به سختی حرف میزد . صدایی گرفته داشت و با اعصایی که در دست داشت روی صندلی پارک یاد گذشته میکرد .

دخترک: آقا سلام . آدامس دارم قیمتش خیلی ارزونه ، 1 سنت بیشتر نیست . شما میخرید

پیرمرد: با سختی صدایش بیرون میآمد رو به دخترک کرد و گفت : من که دندان برای جویدن آدامس ندارم ،تازه هم دکتر بهم گفته مواظب قندت باش میترسم قندم بالا بره

دخترک با این حرف دلش شکست ولی ناامید نشد افراد پیر از زن و مرد هر روز در پارک میدید. دست خودش هم داغ کرده بود تا دیگه از افراد پیر درخواست خرید نکنه ولی نمیدونم چرا نمیتونست یه حس بهش میگفت آنها آدامس رو میخرند

سومین مشتری دو دوست بودند که تازه بهم رسیده بودند.غرق صحبت بودند از گذشته که باهم بودند حرف میزند. دخترک به آنها نزدیک شد.

دخترک: سلام . آدامس دارم قیمتش خیلی ارزونه ، 1 سنت بیشتر نیست. شما میخرید

ناگهان یکی از اونها که از خنده داشت میترکید بهش گفت: دو تاشو 1 سنت میدی ! دخترک قلبش دوباره شکست

چهارمین مشتری یه معتاد بود روی صندلی نشسته بود.او منتظر رفیقش بود تا بهش یه نخود تریاک برسونه .دخترک ازش وحشت داشت حتی تا دو، سه متریشم رفت ولی از درخواستش صرف نظر کرد .

پنجمین مشتری یه زوج بودنند . انها غرق صحبتهای عاشقانه بودند .و به خود ژست رومانتیک داده بودند .دخترک نزدیک شد و از اونها درخواست خرید کرد اما اونها در جواب گفتند بچمون 3 ماه دیگه دنیا میاد.حالا که بچه نداریم

ششمین نفر یه جوانی بود به نظر میرسید اهل مطالعه و تحقیق است .با چند تا کتاب و چند تا روزنامه خودشو درگیر کرده بود، دخترک بهش نزدیک شد و درخواست خرید داد . جوان آنچنان غرق مطالعه بود که هیچ نفهمید . دو خترک دوباره امیدشو از دست نداد و به حرکتش ادامه داد از میان چند دختر و پسر که داشتند توی محوطه پارک بازی والیبال میکردند با سختی گذشت نزدیک بود توپ به بسته آدامسش بخوره و روی زمین پهن بشه ولی خدا خواست این اتفاق نیافته

تا اینکه به من نزدیک شد. نگاهشو تو چشمام انداخت نگاهی معصومانه و مهربان ، صداش کردم بهش گفتم چی برای فروش داری؟یه ادامس بیرون اورد و گفت : قیمتش زیاد نیست فقط 1 سنت . منم 1 سنت بهش دادمو آدامس رو خریدم.خنده بر لب دخترک نشست . از دور دیدم یه بچه دستش توی دست مامانش و دارن بهم نزدیک میشن .من نگاهم رو به بچه دوختم تا اینکه بهم رسیدن . آدامس رو بیرون آوردمو تقدیم بچه کردم . بچه لبخندی زد و مادرش ازم تشکر کرد.

شب شد و من از پارک خارج میشدم .در فکر فرو رفتم و با خودم گفتم امروز با 1 سنت 2 خنده خریدم در فکر یک دلاری بودم که تو جیبم مانده بود با اون میتونستم 200 خنده دیگه بخرم



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home